چشم انداز (Vision)
شرکت(CAPE)چشم انداز خود را دستيابي به جايگاهي برتر در ميان شركت هاي مهندس مشاور صنعتي كشور تبيين مينمايد. اين شركت ميكوشد با تكيه بر خلاقيت، نوآوري، كار تيمي و بهرهبرداري از حداكثر ظرفيت و توان خود؛ خدمات مهندسي، مشاوره، نظارت بر اجرا و ... را با مطلوبترين كيفيت ارائه نمايد.
مهندسين فرآیند به کمک رایانه ایرانیان(CAPE) با ايجاد محيطي پويا و يادگيرنده، رشد سودآوري خود، در مسير تعالي سازمان را با رشد و بالندگي كاركنان و تامين منافع کارفرمایان همراه ميداند.
اهداف (Targets & Goals)
شرکت(CAPE) با برخورد حرفهاي مديران، همكاران، سهامداران و بهرهگيري از آخرين دانش روز، كليه خدمات مشاوره و مهندسي را در رابطه با ايجاد و راه اندازي طرحهای نفت و گاز و مجتمع هاي پتروشیمی با كيفيت برتر ارايه نموده و ميكوشد حداكثر رضايت کارفرمای خود را تامين نمايد.
این شرکت اهداف خود رادر جهت بهبود وارتقاء خدمات خود به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کرده و در جهت دستیابی به هر کدام استراتژی خاصی را به شرح ذیل دنبال میکند.
اهداف کوتاه مدت
- کارآفرینی و جلب مشارکت و همکاری نیروهای متخصص
- پیشگام در نوآوری و ارائه راهکارهای جدید فنی- مهندسی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- بهره گیری از مراکز علمی، کارشناسان و متخصصین
- ارزیابی عملکرد شرکت و مقایسه آن با شرکتهای مشابه
- پایش و نظارت عملکرد دورهای در کلیه بخشهای شرکت
- استفاده از اتوماسیون اداری و اینترنت در کلیه سطوح شرکت
- ایجاد نظام انگیزشی کارکنان (تشویق، تقدیر و ارزشگزاری)
- حضور فعال در همایشها، سمینارها علمی و دورههای آموزشی
- مشارکت کارکنان در ایجاد بهبود و افزایش اختیارات متناسب با مسئولیت کارکنان شرکت
- تعمیق تعامل موثر در امر اطلاع رسانی بین مدیریت و بدنه شرکت
- تقدیر از تلاش کارکنان در جهت ایجاد بهبود مستمر و گسترش آن در شرکت
اهداف میان مدت
- همکاری و مشارکت با کلیه شرکتهای تابعه نفت، گاز و پتروشیمی
- جلب رضایت کارفرمایان و تعمیق روابط با آنان
- بهینه سازی مدیریت منابع ( انسانی، مالی و .... )
- گسترش و توسعه و تنوع خدمات مشاوره
- پشتیبانی خدمات ارائه شده و ایجاد توانایی سازمان در شناخت زمان مناسب و اعمال تغییرات لازم در استراتژیها
- حضور فعال در محافل علمی و مراکز آموزشی و بهره مندی از توانمندی آنها
- افزایش توان خدماتی در زمینه طراحی و نظارت
- ارتقاء سطح علمی و مدیریتی کارکنان از طریق دورههای تخصصصی
- جذب نیروی متخصص با پیشبینی آموزش آنان در کلیه سطوح
- پیگیری تشکیل واحد مدیریت منابع انسانی
- ایجاد نظام مشارکتی، مشاورهای و کارگروهی
- طراحی سیستم مدیریت و تدوین اطلاعات نظاممند
- برگزاری نشست دورهای با کارفرمایان و ایجاد تعامل با آنان
- تفویض اختیار به واحدهای شرکت
اهداف بلند مدت
- ورود به بازارهای بینالمللی جهت جذب پروژه و سرمایه
- ایجاد واحد بازاریابی و بسترسازی در این خصوص در سایر کشورها
- تأسیس دفاتر جدید در سایر کشورها جهت اخذ سهم بیشتر در پروژهها
- جذب سرمایهها و سهامداران خارج از کشور
اصول اخلاقي
اين شركت در جايگاه مشاور امين شرکتهای نفتی است و با مشاركت كاركنان و اتكاء بر بهبود مستمر فرآيندهاي داخلي خود قصد دارد سه عامل كيفيت، زمان و هزينه خدمات مشاوره را به حدي از مطلوبيت برساند، كه، اولين انتخاب کارفرمایان باشد. به همين منظور اين شركت در حال اقدام به استقرار استاندارد بينالمللي ISO/TS 29001در سیستم مدیریت کیفیت ویژه صنایع نفت، پتروشیمی، گازطبیعی نموده است و در اين راستا اهداف و اصول ذيل را سرلوحه فعاليتهاي خود قرار ميدهد:
- پايبندي به اصول و معيارهاي علمي و فني در خدمات ارايه شده ورعايت دقيق الزامات قانوني،مقررات ملي وآيين نامه ها
- تلاش در جهت تامين منافع كوتاه مدت و بلند مدت كارفرمايان خود
- تقويت روحيه مسئوليت پذيري، كارجمعي و نظم در كاركنان
- ارتقاي روزافزون سطح علمي و فني كاركنان مطابق با دانش روز
- بهبود مستمر فرآيندهاي اجرايي شركت
- افزايش توان سختافزاري و نرمافزاري شركت و بهرهگيري از فنآوريهاي نوين در زمینه نفت و گاز
- اجراي تعهدات شركت با كيفيت برتر، در زمان تعيين شده و با هزينه مناسب
- برقراري ارتباط نهادينه و منسجم با كارفرما در زمان تعريف پروژه، ارايه خدمات و پس از اتمام تعهدات شركت